segalanya disini...

Saturday, January 30, 2010

suatu ketika dulu......

sukarnya....merungkai segala kekusutan di hati....
sepayah menduga apa yang tersirat di hati seseorang....
sesusah menduga keikhlasan diri....
alangkah baiknya kalau aku boleh kembali ke zaman kanak2ku.hidup seperti x masalah..kemanisan dalam menjalani kehidupan sehari2....berlari2 anak menyusuri lopak yg selalunya jd tumpuan rakan2 sebayaku....
pulang dari sekolah,tanpa menukar pakaian seragam yang masih tersalut di badan aku dan anak2 yang lain terus ke padang unuk menyambung kembali projek yang x sempat diselesaikan kelmarin....walaupn telah diberi pesan oleh mak...tp aku x kisah dengan semua itu..
tak perlu fikir yang mana satu parti yang perlu dipangkah setiap datangnya hari pilihan raya...berapa banyak $$ dalam simpanan...apa yang perlu dilakukan pada keesokan hari....
alangkah manisnya saat itu....berenang dalam kolam yang dipenuhi dengan lumpur...nostalgia2 yang x akan ku lupakan sampai bila2...
aku yang naif..aku yang riang..dan aku yang sentiasa riang....


No comments:

Post a Comment